science

ساخت وبلاگ

موسسه نارون با در اختیار داشتن چهار انتشارات متفاوت که هریک از این انتشارات در زمینه‌های خاصی مانند چاپ کتاب شعر، چاپ کتاب رمان، چاپ کتب دانشگاهی و آموزشی فعالیت دارند این امکان را داردتا در کلیه زمینه‌های موجود به چاپ کتاب فوری اقدام نماید. روال کار بر این است که با درخواست متقاضی، نوع کتاب تعیین می‌گردد و برحسب طبقه موضوعی کتاب، آن کتاب به انتشارات مختص خود ارایه می‌شود و در سریع‌ترین زمان ممکنه اقدام به اخذ مجوزهای قانونی و چاپ کتاب می‌شود. در زیر به برخی از حیطه‌های چاپ کتاب می‌پردازیم.

چاپ کتاب فوری در کلیه زمینه ها

چاپ کتاب فوری کتاب شعر

چاپ کتاب فوری رمان و داستان

چاپ کتاب فوری آموزشی

چاپ کتاب فوری دانشگاهی

چاپ کتاب فوری مذهبی

چاپ کتاب فوری تاریخی

چاپ کتاب فوری کمک آموزشی

موسسه نارون در زمنیه چاپ کتاب فوری این تضمین را به متقاضیان خود ارایه می‌کند که در کمترین زمان اقدام به اخذ مجوزهای قانونی پرداخته و برای چاپ کتاب در یک مدت کوتاه اقدامات لازم را انجام دهد.

بسیاری از دانشجویان، پژوهشگران  و اساتید به دلایلی نیازمند به چاپ کتاب فوری هستند. بسیاری از دانشجویان قصد شرکت در مصاحبه دوره دکترا را دارند یا این تصمیم را دارند که در مدت زمان کوتاهی اقدام به چاپ کتاب نمایند. موسسه نارون برحسب راهبرد خود در به خدمت گرفتن چهار انتشارات در زمینه های مختلف در گام اول سعی می‌کند کتاب متقاضیان را در یک نشر اختصاصی به چاپ برساند در گام دوم مراحل و فرآیند چاپ کتاب را به طور کاملاً مشهود سریعتر از حالت عادی انجام می‌دهد.

سایت چاپ کتاب و ترجمه کتاب نارون را مشاهده کنید

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 296 تاريخ : يکشنبه 27 اسفند 1396 ساعت: 16:29

ازدواج یکی از مهمترین تصمیمات تمام زندگی است. قبل از ازدواج قدرت و اختیار در تصمیم‌گیری بسیار است و می‌توان از تشکیل ساختارهای مشکل‌زا دوری کرد اما پس از ازدواج، هنگامی که ساختارها شکل گرفت، به ندرت می‌توان در ساختارها تغییر ایجاد کرد. بسیاری از طلاق‌ها به این دلیل رخ میدهد که زوجین برای ازدواج آماده نبوده و رابطه خوبی ندارند. نرخ رشد طلاق در کشور ما طی سالهای ۸۰ تا ۸۵ به ۹ درصد رسیده درحالیکه نرخ رشد ازدواج در کشور ۴ درصد بوده است. با توجه به این وضعیت نیاز به آموزش‌های پیش از ازدواج برای برنامه‌های پیشگیری برای جلوگیری از طلاق بسیار امری ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد. پروتکل مشاوره پیش از ازدواج  نیز با همین هدف توسط موسسه ایران تحقیق آماده سازی شده است.

همانند سایر پروتکل‌های مداخله‌ای که توسط موسسه ایران تحقیق عرضه می‌شوند، پروتکل مشاوره پیش از ازدواج دارای ساختاری بسیار استاندارد و جلسه به جلسه است. بنابراین شما قادر خواهید بود در طول شش جلسه به صورت نظامند و فرآیندی به آماده‌سازی زوجین جوان در مرحله پیش از ازدواج بپردازید.

فروشگاه علمی آموزشی ایران تحقیق را مشاهده کنید

مشخصات پروتکل مشاوره پیش از ازدواج

این پروتکل در شش جلسه توسط اد و انجل رایت (Ed and Angel Wright) در آمریکا آماده شده است. درحقیقت پروتکل شش جلسه‌ای مشاوره پیش از ازدواج طی یک کتابی به چاپ رسیده است. این پروتکل بسیار جامع و منسجم است و ابزارها و فنون بسیار زیادی در هر مرحله از مشاوره پیش از ازدواج معرفی نموده است.  این پروتکل با ترجمه بسیار با کیفیت به همراه رفرنس انگلیسی و متن انگلیسی آن قابل دریافت از سایت ایران تحقیق است. برخی از ویژگی‌های این بسته عبارتند از:

۱- کیفیت ترجمه بسیار بالا به همراه متن اصلی

۲- شش جلسه مداخله و آماده شده در ۶۶ صفحه

۳- انسجام در ساختار جلسات مداخله

 marriage-5

محتوای جلسات پروتکل مشاوره پیش از ازدواج

جلسه اول: یکی شدن، صحبت عاشقانه، آزادی حاصل از بخشش

جلسه دوم: قرار دادن خدا در کانون پیمان ازدواج‌تان، یک ازدواج ارادی و هدفمند، پیدا کردن یک نقطه شیرین در رابطه‌تان

جلسه سوم: تفاوت‌های شخصیتی، تفاوت‌های بین مرد و زن، زبان‌های عشق

جلسه چهارم: خانواده گسترش یافته، برقراری ارتباط، حل تعارض

جلسه پنجم: صمیمیت هیجانی، صمیمیت جسمانی، خیانت

جلسه ششم: امور مالی، اهداف ازدواج، شعله‌ور نگه داشتن آتش (عشق)

فروشگاه علمی آموزشی ایران تحقیق را مشاهده کنید

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 292 تاريخ : شنبه 26 اسفند 1396 ساعت: 18:20

یکی از پرتکرارترین سوالات پژوهشگران در آغاز و حتی در ادامه راه پژوهش نحوه نوشتن فرضیه در پژوهش های علمی است. فرضیه یکی از اساسی‌ترین ارکان پژوهش می‌باشد که پژوهشگر در ابتدای پژوهش می‌بایست در پاسخ به سوال پزوهش آنها را ارایه کند. به زبان ساده، وقتی شما در منزلتان اثر رطوبتی در سقف و دیوار خانه می‌بینید فورآ شروع به گمانه زنی می‌کنید. احتمال دارد لوله آب طبقه فوقانی ترکیده است، یا سیتم لوله کشی منزل خودتان دجار مشکل شده است و احتمالات دیگر. همین گمانه زنی‌ها در زبان علم به نام فرضیه شناخته می‌شود. در مرحله اول شما مشکلی را تشخیص داده‌اید (اثر رطوبت بر دیوار و سقف) و در مرحله دوم فرضیاتی درباب علت و دلایل احتمالی حادثه مطرح می‌کنید که بعد از مطرح نمودن این فرضیات، یک به یک هریک از آنها مورد آزمون گذاشته شده و رد یا تایید می‌شوند. در حقیقت ما یک تحقیق بنیادی انجام داده‌ایم و چه بسا در طول یک ماه یا یکسال به صورت ناخودآگاه چندین پژوهش مشابه بنیادی و کاربردی انجام می‌دهیم. در این مطلب به ذکر نکاتی در باب نحوه نوشتن فرضیه در پژوهش های علمی ذکر می‌کنیم. دقت نمایید که فرضیات در پژوهش‌های بنیادی و کاربردی تاحدودی با یکدیگر متفاوت هستند اما مفهوم و اساس آن یکسان است؛ و اینکه در این مطلب فقط بخشی از نکات ضروری مورد نظر در طراحی فرضیات ذکر می‌شود و امیدواریم در همین مقدار نیز بتوانیم به پژوهشگران عزیز کمک نماییم.

سایت چاپ مقاله و پذیرش مقاله اوج دانش را مشاهده کنید

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 286 تاريخ : شنبه 26 اسفند 1396 ساعت: 15:15

بسیاری از اوقات پژوهشگران بر این باورند که فردی می‌تواند در یک حیطه یا رشته دانشگاهی حرفی برای گفتن داشته باشد که کتابی را نگارش نموده است. اما سوال این است که آیا نگارش کتاب همیشه با ارزشتر از ترجمه کتاب است؟ در پاسخ به این سوال باید به ملاک‌های متعددی نگاه کنیم و آنها را محور کار قرار دهیم. در همین وب سایت و وب سایت‌های دیگر بارها اشاره شده است که پژوهشگران برای دریافت بالاترین نمره در مصاحبه دکترا، به وجود آوردن ارزنده‌ترین اثر علمی، یا خلق یک اثر بسیار فاخر علمی بهتر است کتابی را به رشته تحریر آورده و آن را چاپ کنند. این رهنمود باعث شده است که بسیاری از پژوهشگران با اهدافی که در سطر فوق ذکر شد به نگارش کتاب روی بیاورند. اما در بسیاری از مواقع مشاهده می‌کنیم که بیشتر این پژوهشگران انتظاری که در قبل از شروع نگارش کتاب داشتند را نتوانستند برآورده کنند؛ زیرا کتاب کیفیت لازم را نداشته و از طرف خوانندگان و دانشجویان، اعضای داوری مصاحبه آزمون دکترا و یا سایر متخصصین بازخورد مثبتی دریافت ننموده‌اند. در این مطلب سعی می‌کنیم تا توضیح دهیم چرا برخی مواقع ترجمه یک کتاب بیشتر از نگارش آن توجهات و امتیازات بیشتری را نصیب یک پژوهشگر می‌کند و برعکس نگارش یک کتاب این قابلیت را برای وی به بار نمی‌آورد. در این مطلب منظور از نگارش کتاب، کتاب‌های دانشگاهی می‌باشد.

سایت چاپ کتاب و ترجمه کتاب نارون را مشاهده کنید

نگارش کتاب ضوابطی دارد که در زیر به آنها به صورت تیتروار اشاره می‌شود:

۱- محتوای نگارش کتاب نباید تکرار مکررات صرف باشد.

۲- محتوای نگارش شده کتاب می‌بایست به جدیدترین و آخرین یافته‌های موجود در حیطه خاص اشاره نماید.

۳- محتوای کتاب نگارش شده تا حد امکان به مسائل و مشکلات و پدیده‌های بومی داخل آن کشور نیز ارتباط داده شود.

۴- محتوای کتاب نگارش شده می‌بایست تاحدودی شامل تحلیل‌ها و استنباط‌های خود نویسنده نیز باشد.

این چهار قاعده کلی مستخرج از منابع معتبر مختلف آنلاین در فضای اینترنت می‌باشد. این چهار قاعده کلی به نویسنده یک کتاب راه را نشان می‌دهد تا وی بتواند کتابی در خور و پرطرفدار را نگارش کند.

بارها شاهد آن هستیم که در ایران بسیاری از پژوهشگران دست به گردآوری مطالبی در یک حیطه می‌زنند که بیشتر از یک کار نگارشی، در حقیقت یک کار ترجمه‌ای می‌باشد. یعنی متون مختلف را ترجمه کرده و در کنار یکدیگر قرار می‌دهند بدون اینکه هیچ یک از چهار قاعده کلی فوق را رعایت نموده باشند. واقعیت این است که کتاب‌هایی که اینگونه نگارش شده و چاپ می‌شوند را نمی‌توان یک کار نگارشی قلمداد نمود بلکه بیشتر در حقیقت یک کار ترجمه‌ای و گردآوری است. بارها و بارها از سوی پژوهشگران شنیده‌ایم که کتابی که نگارش نموده‌اند و در مصاحبه‌های استخدامی مانند هیئت علمی و یا مصاحبه‌های گزینشی مانند آزمون دکترا ارایه داده‌اند مورد قبول هیئت داوران قرار نگرفته و نمره‌اس نیز به انها تعلق نداده‌اند.

در مقابل، کار ترجمه یک کتاب می‌تواند یک کار بسیار علمی و خوب باشد و قادر است یک فیلد و جریان علمی جدید را وارد علم کنونی کند. بسیاری از شما پژوهشگران می‌توانید تایید نمایید که برخی اوقات با ترجمه و ارایه یک کتاب جدید در رشته تحصیلی خود شاهد به وجود آمدن مباحث و متغیرهای جدیدی شده‌اید و آن کتاب ترجمه به سرعت تبدیل به یک کتاب مرجع در رشته شما شده است؛ در حالیکه همزمان شاید چندین کتاب در همان حیطه نگارش شده است و هیچ توجهی را به خود جلب نکرده است. این همان دلیلی است که می‌توان گفت گاهاً ترجمه یک کتاب خوب می‌تواند از نگارش یک کتاب بسیار مفیدتر باشد و آنهم زمانی است که کتاب نگارش شده فاقد چهار الگوی ذکر شده فوق باشد. اما اگر نگارش یک کتاب بر اساس الگوهای چهارگانه فوق باشد مطمنئاً تبدیل به بک کتاب مرجع و قوی خواهد شد.

در نهایت می‌توان گفت، اگر قصد نگارش یک کتاب را دارید حداقل سعی نمایید یک یا دو شرط از شروط چهارگانه فوق را رعایت کنید. اگر کتابی که در نظر دارید به نگارش آن بپردازید اولین تجربه کاری شما می‌باشد رعایت حتی یکی از قواعد فوق نیز قابل قبول می‌باشد. اما در یاد داشته باشید که شما زمانی می‌توانید یک کتاب دانشگاهی خوب و قوی و پرطرفدار نگارش و چاپ نمایید که هر چهار شرط را رعایت کرده باشید.

تجربه افرادی که قبلاً در گزینش‌های هیئت علمی و یا مصاحبه دکترا شرکت کرده‌اند و یا اینکه تجربه‌ای در فروش کتاب داشته‌اند نشان می‌دهد که همیشه نگارش کتاب مزیت بالایی نسبت به ترجمه کتاب نداشته است و گاهاً ترجمه یک کتاب خود بسیار بیشتر از آثار علمی دیگر مانند مقاله و کتاب نگارش شده امتیاز و ارزش علمی دارد.

سایت چاپ کتاب و ترجمه کتاب نارون را مشاهده کنید

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 267 تاريخ : سه شنبه 22 اسفند 1396 ساعت: 15:09

هوش هیجانی، جدیدترین تحول در زمینه فهم ارتباط میان تفکر و هیجان است. این اصطلاح اولین بار در سال ۱۹۹۰ از سوی سالووی و مایر به عنوان شکلی از هوش اجتماعی مطرح شد که شامل توانایی ادراک هیجان در خود و دیگران، فهم این هیجان­ها و ادراه هیجان است. هوش هیجانی از سوی برخی از محققان شامل متغیرهای شخصیتی است که با شاخص‌­ های بین موقعیتی رفتار نظیر همدلی، ابراز وجود، و خوش بینی ارتباط دارد. امروزه هوش هیجانی به عنوان یک موضوع جدید در حوزه روانشناسی مورد توجه قرار گرفته است. مطالعاتی که در این زمینه وجود دارد همه دربردارنده این پیام است که هوش هیجانی پیش­‌بینی کننده مطمئنی برای موفقیت فرد در جنبه­‌های مختلف زندگی است. با توجه به قدرت پیش­‌بینی کننده هوش هیجانی برای موفقیت زندگی، مفاهیم جدیدی به هوش هیجانی افزوده شده است. دو مفهوم هوش هیجانی عباتند از هوش هیجانی صفتی و هوش هیجانی توانشی. هوش هیجانی صفتی آمادگی رفتاری و تمایلات فرد است که با انها، به بازشناسی، پردازش و سازماندهی اطلاعات هیجان می‌­پردازد که این نوع هوش به کمک پرسشنامه­‌ها و ابزارهای خودسنجی ارزیابی می‌­شود. این نوع هوش هیجانی را خود کارآمدی هیجان نیز نامیدند.

سایت خرید پرسشنامه و پروتکل روانشناشی ایران تحقیق را مشاهده کنید

معرفی پرسشنامه هوش هیجانی صفت ـ فرم کودکان (TEIQue-CF)

پرسشنامه هوش هیجانی صفت ـ فرم کودکان (TEIQue-CF) توسط ماورولی و همکاران در سال ۲۰۰۸ و با اقتباس از پرسشنامه هوش هیجانی صفتی پترایدز و فارنهام (۲۰۰۱) ساخته شده است. پرسشنامه هوش هیجانی صفت ـ فرم کودکان (TEIQue-CF) برای کودکان ۸ تا ۱۲ سال است. این پرسشنامه ۷۵ (در هنجار ایرانی ۶۹ سوال) سوال دارد که شامل ۹ خرده مقیاس انطباق‌پذیری، آمادگی عاطفی، ادراک هیجانی، ابزار هیجانی، تنظیم هیجانی، تکانشی پایین، ارتباط با همسالان، عزت نفس، و خودانگیختگی است.

نمره‌گذاری پرسشنامه هوش هیجانی صفت ـ فرم کودکان (TEIQue-CF)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه هوش هیجانی صفت ـ فرم کودکان (TEIQue-CF) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت نه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه هوش هیجانی صفت ـ فرم کودکان (TEIQue-CF)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه هوش هیجانی صفت ـ فرم کودکان (TEIQue-CF) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه پرسشنامه هوش هیجانی صفت ـ فرم کودکان (TEIQue-CF)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری هوش هیجانی 

 ۶- پاسخگویی سریع به سوالات

سایت خرید پرسشنامه و پروتکل روانشناشی ایران تحقیق را مشاهده کنید

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 266 تاريخ : يکشنبه 20 اسفند 1396 ساعت: 19:49

بسیاری از محققان برای پذیرش و چاپ مقاله خود محدودیت زمانی دارند و تمایل دارند تا فرآیند چاپ و پذیرش مقاله خود را در بازه زمانی کوتاهی انجام دهند. کوتاه کردن زمان پذیرش و چاپ مقاله ماهیتاً کار مناسبی است و می‌تواند جلوی هدر رفت انرژی و زمان محققان را بگیرد. در این مطلب به ارایه لیست ناشرانی که امکان چاپ سریع مقاله دارند (rapid publication) می‌پردازیم و هدفمان این است تا افرادی که قصد دارند مقاله خود را در مدت زمان کوتاهی به چاپ و پذیرش برسانند راهنمایی کنیم. ذکر این نکته ضروری است که ناشرانی که اسامی آنها در این لیست قرار دارند صرفاً مدت زمان بررسی و داوری مقاله را کوتاه می‌کنند و کوتاه نمودن مدت زمان داوری به معنای پذیرش و چاپ نیست. چه بسا این امکان وجود دارد که بعد از گذشت ۲ هفته و بررسی‌های لازم، داوران مقاله رای به ریجکت شدن مقاله دهند.

سایت چاپ مقاله و پذیرش مقاله اوج دانش را مشاهده کنید

لیست ناشرانی که امکان چاپ سریع مقاله دارند

۱- انتشارات وایلی اوپن اکسس (Wiley Open Access). این انتشارات در حوزه بیولوژی، شیمی و بهداشت و سلامت اقدام به انتشار مقالات می‌نماید. لیست مقالات پذیرفته شده در مجلات مختلف این انتشارات در پایگاه علمی پابمد نشان داده می‌شود.

۲- انتشارات بایو مد سنترال (BioMed Central). این انتشارات در تمامی حوزه‌های بیولوژی و پزشکی به چاپ مقاله اقدام می‌کند. داوری مقالات در مجلات مختلف این انتشارات کمتر از ۲ ماه صورت می‌گیرد و مقالات پذیرفته شده سریعاً در وب سایت مجلات آنلاین می‌شوند.

۳- انتشارات الزویر (Elsevier). مجلاتی که در حوزه درمانهای بالینی و پزشکی در پایگاه الزویر فعالیت دارند امکان انتشار سریع را دارند. این مجلات حداکثر ۲ یا ۳ هفته زمان لازم دارند تا نتیجه داوری را به نویسندگان اعلام کنند و مقالات پذیرفته شده آن نیز در طول ۲ روز آنلاین می‌شوند.

۴- انتشارات F1000 Research. این انتشارات مقالات علمی پژوهشی در تمامی حیطه‌ها را منتشر می‌کند. این انتشارات در عرض ۷ روز مقالات را به چاپ می‌رساند. در مجلات این پایگاه مقالات قبل از اینکه داوری شوند در وب سایت مجلات آنلاین می‌شوند اما بر روی آنها عنوانی با نام “د انتظار برای داوری” درج می‌گردد.

۵- انتشارات تیلور و فرانسیس (Taylor & Francis). اغلب مجلات این انتشارات امکان چاپ سریع را ارایه می‌دهند. این انتشارات در ۳ حالت اقدام به چاپ سریع می‌کند. ۱) نسخه نهایی اما اصلاح نشده (از لحاظ موارد تایپی و ویرایشی) در مدت ۵ روز کاری در وبیاست مجله آنلاین می‌شود. ۲) نسخه اصلاح شده و نهایی آنلاین می‌شود. ۳) در بسیاری از مجلات این پایگاه، مقالات منتخب سریعاً در لیست آماده برای چاپ قرار می‌گیرند.

۶- انتشارات BMJ. این انتشارات در حیطه پزشکی و بهداست و سلامت به چاپ مجله و مقاله اقدام می‌کند. تقریاً متوسط زمان لازم از سابمیت تا اولین تصمیم گیری داوران برای هر مقاله ۲ الی ۳ هفته طول می‌کشد. برای پذیرش و چاپ نیز حدود ۸ تا ۱۰ هفته زمان نیاز است.

۷- انتشارات Dove Medical Press. این انتشارات، یک انتشارات اوپن اکسس است که مجلات آن در حیطه‌های تکنولوژی، علوم پایه و پزشکی به چاپ مقاله می‌پردازند. تقریباً برای تمامی مجلات این انتشارات مدت زمان متوسط برای داوری بین ۲ تا ۳ هفته است و تصمیم‌گیری ادیتور نیز برای پذیرش یا عدم پذیرش نهایی بین ۲ تا ۷ روز طول  ‌می‌کشد. در کل مدت زمان لازم برای تصمیم گیری نهایی بر روی یک مقاله ۴ هفته می‌باشد. در سال ۲۰۱۶ میزان عدم پذیرش مقالات از سوی مجلات این انتشارات  در حدود ۵۳ درصد بود.

لازم به ذکر است انتشاراتی که در این لیست آمده است هرکدام شامل تعداد زیادی مجلات با عناوین مختلف می‌باشند که می بایست بین نام انتشارات و نام مجله تمایز قایل باشید. همچنین، بسیاری از این مجلات برای بررسی و تصمیم گیری سریع درباره یک مقاله هزینه دریافت می‌کنند که نویسنده می‌بایست همزمان با درخواست برای انتشار سریع (rapid publication) هزینه پرداخت کنند. اگر مجله‌ای برای چاپ عادی خود هزینه چاپ درخواست نماید، هزینه انتشار سریع به هزینه عادی چاپ مقاله اضافه می‌شود.

سایت چاپ مقاله و پذیرش مقاله اوج دانش را مشاهده کنید

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 241 تاريخ : يکشنبه 20 اسفند 1396 ساعت: 19:47

 
 

بارها درباره طراحی جلد کتاب توصیه‌هایی شنیده‌ایم و می‌توان گفت این توصیه‌ها معمولاً بسیار متنوع و گاهاً متضاد هستند. یکی از اولین عناصری که در هر کتاب در دید اول به چشم می‌آید و برای بسیاری از خوانندگان حساس و دقیق مهم است جلد کتاب می‌باشد. از آنجایی که طراحی جلد کتاب از دید بسیاری از نویسندگان بزرگ و معروف نیز بسیار مهم و تاثیرگذار قلمداد شده است با مطالعه منابع مختلف و گزینش مطالب آن‌ها ۸ توصیه مهم برای طراحی جلد کتاب در این مطلب ارایه نموده‌ایم.

۸ توصیه مهم برای طراحی جلد کتاب

۱- عنوان جلد کتاب می‌بایست بزرگ بوده و به راحتی قابل خواندن باشد. این مورد از تمامی موارد دیگر مهمتر است. بسیاری از خوانندگان کتاب وقتی با یک کتاب برخورد می‌کنند قبل از هرچیز دیگری به دنبال عنوان کتاب می‌گردند. هرچقدر عنوان کتاب با سایز بزرگ باشد به همان میزان بهتر و شفاف‌تر قابل خواندن می‌باشد و خوانندگان کتاب نیز سریعاً می‌توانند از آن بازخورد کسب کنند.

۲- سعی کنید جلد کتاب را در سایز کوچک آن نیز بررسی کنید. بسیاری از خوانندگان کتاب، از طریق اینترنت به خرید کتاب می‌پردازند. خرید اینترنتی به این شکل است که معمولاً یک عکس از جلد کتاب در سایز کوچک بر روی وب سایت قرار می‌دهند تا خوانندگان با جلد کتاب نیز آشنا شوند. حال، اگر جلد عکس در سایز کوچک جلد کتاب شما شفاف نباشد این احتمال وجود دارد که افرادی که می‌خواهند از طریق اینترنت کتاب خریداری کنند، کتاب شما جذابیت و شفافیت لازم را نداشته باشد. 

۳- از فونت‌های نامانوس و عجیب برای عنوان استفاده نکنید. در نگارش عنوان کتاب بر روی جلد کتاب سعی کنید از فونت‌های نامانوس و غیررسمی استفاده نکنید. فونت‌های معمول در نوشتار فارسی B-ZAR و B-NAZANIN و  B-LOTUS L-HVN و موارد مشابه به این فونت‌ها هستند. در بسیاری از کتاب‌ها از فونت نستعلیق نیز استفاده می‌شود که طرفداران خاص خود را دارد.

wood-desk-typewriter-rustic

۴- از بیش از دو فونت در جلد کتاب استفاده نکنید. استفاده از چندین فونت متفاوت در جلد کتاب کار بسیار اشتباه و بی‌موردی است. همچنین از ایتالیک کردن و سایه دار کردن جملات و کلمات جداً پرهیز کنید.

۵- طرح آماتور و ضعیف برای جلد کتاب در نظر نگیرید. اینکه شما یک نویسنده خوب هستید به این معنی نیست که می‌توانید طراح خوبی نیز باشید! به دنبال یک طراح خوب باشید، نمونه کارهای او را ببینید و بعد از بررسی کامل، کار طراحی جلد کتاب را به او بسپارید. مطمئن باشید که یک طراح حرفه‌ای کتاب شما را حرفه‌ای‌تر خواهد کرد.

۶- از طرح‌های دیفالت و آماده نرم افزار وورد (Word) استفاده نکنید. در بسیاری از مواقع افراد با استفاده از پس زمینه‌های رایگان وورد و امکانات طرح پردازی این نرم افزار سعی می‌کنند گوشه‌ای از هنر و خلاقیت خود را به رخ بکشند! بهتر است همین الان متوقف کنید. این ابزارها درجای خود بسیار کاربردی و مفیدند اما برای طراحی جلد کتاب اصلاً مناسب و کافی نیستد.

۷- در طراحی جلد کتاب از گرادیانت استفاده نکنید. ایجاد رنگ زمینه به صورت گرادیانت (Gradients) در جلد کتاب بسیار غیرحرفه‌ای است و توصیه موکد می‌شود از این پس زمینه صرف برای جلد کتاب استفاده نشود.

۸- هیچ طرحی برای جلد کتاب نداشته باشید. اگر قرار نیست طرح جلد کتاب را یک فرد با مهارت و حرفه‌ای طراحی کند بهتر است که هیچ طرحی را برای آن در نظر نگیرید و صرفاً جلد کتاب شامل عناصر اصلی مانند عنوان کتاب، نام نویسنده و یا مترجم و این موارد باشد و طرح خاصی نداشته باشد.

سایت چاپ کتاب و ترجمه کتاب نارون را مشاهده کنید

 

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 294 تاريخ : شنبه 19 اسفند 1396 ساعت: 15:08

امروزه یکی از مشکلات اساسی پژوهشگران در چاپ و انتشار مقالات و کارهای پژوهشی آنها مدت زمانی طولانی لازم برای گرفتن پذیرش و چاپ مقاله است. تمامی پژوهشگرانی که قبلاً حداقل به واسطه خود یک مقاله را برای پذیرش و چاپ به مجله‌ای ارسال نموده‌اند می‌توانند تصدیق نمایند که فرآیند چاپ و پذیرش مقاله یک فعالیت کاملاً فرآیندی، علمی و دقیق است. تمامی فاکتورهای لازم برای پذیرش و چاپ مقاله هیچگونه ارتباطی به مهارتهای پزوهشگری یک پژوهشگر ندارد و کاملاً یک فیلد مجزا و تخصصی است. منظور از چاپ مقاله در کمترین زمان ممکنه آن نیست که مقاله در هر کیفیتی که باشد میتوان آن را به سرعت به مرحله پذیرش و چاپ رساند، بلکه منظور آن است که با دقت و رعایت تمامی نکات مهم و اصولی کار سابمیت مقاله به مجله، شرایطی مهیا می‌گردد که در آن شرایط کار پذیرش و چاپ مقاله در صورت نبودن مشکلات فنی و تخصصی در محتوای اصلی، در مقایسه با سایر مقالات با سرعت بیشتری انجام شود.

سایت چاپ مقاله و پذیرش مقاله اوج دانش را مشاهده کنید

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 285 تاريخ : چهارشنبه 16 اسفند 1396 ساعت: 17:47

بسیاری از دانشجویان و اساتید دانشگاهی معمولاً علاقمند به تولید آثار علمی خود در قالب مقاله هستند. به طور معمول هر استاد یا دانشجوی تحصیلات تکمیلی تعداد زیادی مقاله در مجلات مختلف ISI، اسکوپوس، ISC و سایر پایگاه‌های معتبر علمی مانند پاب مد به چاپ می‌رساند. اما در زمینه نگارش کتاب حتی در بین اساتید دانشگاه نیز خلاء جدی وجود دارد که شاید یکی از دلایل آن عدم آشنایی با مزایای چاپ کتاب باشد.

از سوی دیگر باید به این نکته توجه نمود که نگارش کتاب در بین اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های معتبر جهان بسیار مرسوم است و بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در پایان دوره تحصیلات خود، نتایج پژوهش‌ها و یافته‌های خود را در قالب کتاب منتشر می‌کنند. بنابراین می‌توان ادعا نمود که با وجود داشتن میلیون‌ها دانشجو در سطح تحصیلات تکمیلی و هزاران استاد و مدرس دانشگاه، حجم تالیف کتاب‌های دانشگاهی در ایران در مقایسه با سایر نقاط جهان بسیار ناچیز است.

سایت چاپ کتاب و ترجمه کتاب نارون را مشاهده کنید

 

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 281 تاريخ : سه شنبه 15 اسفند 1396 ساعت: 12:27

آزمون‌های آماری استنباطی به دو بخش عمده تقسیم می‌شوند: آزمونهای آمار استنباطی پارامتریک و آزمونهای آمار استنباطی ناپارامتریک. همانگونه که در تمامی کتابهای آماری ذکر شده و ما مجدد به تکرار آنها در اینجا نمی‌پردازیم، یکی از دلایل استفاده از آزمونهای پارامتریک وجود متغیری در پژوهش است که مقیاس آن رتبه‌ای یا اسمی است. اگر چنین متغیری در پژوهش داریم می‌بایست برای انجام تحلیل آمار استنباطی از آزمونهای ناپارامتریک مانند آزمون خی دو استفاده کنید.

در اینجا قصد داریم به آموزش نحوه انجام آزمون خی دو در spss بپردازیم و مانند آموزشهای دیگر کار با با یک مثال شروع می‌کنیم. فرض کنید دو گروه آزمایش و کنترل داریم که می‌خواهیم تحصیلات و جنسیت این دو گروه را با یکدیگر مقایسه نماییم. هر دو متغیر ذکر شده در این پژوهش مقیاس اسمی دارند و می‌بایست برای انجام چنین مقایسه‌ای از آزمون خی دو استفاده نماییم.

سایت چاپ مقاله و پذیرش مقاله اوج دانش را مشاهده کنید

 

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 281 تاريخ : دوشنبه 14 اسفند 1396 ساعت: 14:21

بسیاری از پژوهشگران مخصوصاً پژوهشگرانی که در آغاز راه هستند و یا حتی پژوهشگران مجرب با این سوال مواجه می‌شوند که پروف مقاله یا Galley Proofs چیست؟ زمانیکه مولف مقاله‌ای را به مجله جهت چاپ بعد از طی فرآیند داوری سابمیت می‌کند، چندین مرحله از زمان سابمیت تا چاپ وجود دارد که این مراحل نیازمند تعامل بین ادیتور مجله و کارکنان آن با مولف مقاله است. مقالاتی که داوری و ادیت می‌شوند و توسط تیم ادیتوری مجله فورمت‌بندی می‌شوند به عنوان آخرین مرحله پیش از چاپ به مولف ارسال می‌گردد.  در حقیقت این آخرین شانس مولف است که تغییرات نهایی را انجام دهد. منظور از تغییرات نهایی، نغییرات مربوط به محتوای اصلی مقاله نیست؛ زیرا اگر اشکالی فنی در محتوای اصلی مقاله موجود باشد می‌بایست در فرآیند داوری آنها اصلاح شوند و این تغییرات دلبخواهی نیست. برای مثال، اگر مولف می‌خواهد تغییرات در آدرس ایمیل، ترتیب نویسندگان، اضافه نمودن نام یک مولف و یا حذف نام یک مولف و اطلاعات مربوط به وابستگی‌های سازمانی دارد، انجام دهد.

سایت چاپ مقاله و ترجمه مقاله اوج دانش را مشاهده کنید

 

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 296 تاريخ : شنبه 12 اسفند 1396 ساعت: 17:13

چاپ کتاب فرایندی است که طی آن یک نوشته که به می‌تواند به صورت تالیف یا ترجمه باشد، در قالب کتابی با ساختارهای استاندارد و پذیرفته شده حوزه نشر آماده سازی و به چاپ می‌رسد. اما برای اینکه یک کتاب چاپ شده دارای اعتبار و امتیاز باشد باید مجوزهایی داشته باشد. بنابراین چاپ کتاب با مجوز رسمی دارای مراحلی است که در اینجا با برخی از این مجوزها و مراحل آشنا خواهید شد. البته باید دقت نمود که این مجوزها در کشورهای مختلف متفاوت است و ممکن است در هنگام چاپ کتاب در ایران نیاز به مجوزی باشد که در سایر کشورها آن مجوز وجود ندارد و بالعکس.

به صورت کلی برای چاپ کتاب با مجوز رسمی باید از سه مرجع برای اخذ مجوز اقدام نمود. در مرحله اول باید نسبت به دریافت شابک (ISBN) اقدام کرد. شابک مخفف عبارت شماره استاندارد بین المللی کتاب  می‌باشد و شامل یک کد ۱۳ رقمی است که به هر کتاب اختصاص می‌یابد. این کد در ایران از طریق خانه کتاب قابل دریافت است. قابل ذکر است که شابک یک کتاب با تجدید چاپ آن تغییری نمی یابد.

مجوز دیگری که قبل از چاپ کتاب باید نسبت به تهیه آن اقدام کرد فیپا است که مخفف فهرست نویسی پیش از انتشار است و توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ارائه می‌شود. فیپا شامل اطلاعاتی است که در پشت صفحه عنوان کتاب درج می‌شود. برای دریافت فیپا نیاز به ارائه شابک، پرینت کتاب و نسخه الکترونیکی آن در قالب CD است.

مجوز نهایی و شاید بتوان گفت مهم‌ترین مجوز برای چاپ کتاب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. برای دریافت این مجوز باید اطلاعاتی مانند فیپا و شابک کتاب به همراه نسخه پرینت شده و نسخه الکترونیکی آن و همچنین طرح جلد رنگی کتاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده شود. اگر کتاب در حوزه علم و دانشگاه باشد ممکن است مجوز آن حتی در طول یک هفته صادر شود اما برای کتاب‌هایی که ممکن است محتوای آن‌ها تضادهایی با قوانین داشته باشد دریافت مجوز می‌تواند حتی تا ۴ ماه نیز به طول بینجامد.

سایت چاپ کتاب و ترجمه کتاب نارون را مشاهده کنید

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 254 تاريخ : دوشنبه 7 اسفند 1396 ساعت: 20:21

مرکز چاپ کتاب نارون از سال‌های گذشته تا کنون در زمینه خدمات مرتبط با چاپ کتاب فعالیت داشته است. این موسسه در طی سال‌های اخیر صدها کتاب را با همکاری اساتید، پژوهشگران و دانشجویان به چاپ رسانده است. عمده خدمات نارون بر چاپ کتاب‌های علمی و دانشگاهی متمرکز است. دانشجویان و اساتیدی که ترجمه، تالیف یا پایان نامه‌ای دارند می‌توانند از خدمات چاپ کتاب نارون استفاده کنند. برخی از دانشجویان تمایل دارند حاصل کارهای پژوهشی خود را که در قالب تز یا رساله منتشر شده است به کتاب نیز تبدیل کنند و نارون آماده ارائه خدمات کامل در این زمینه است. از سوی دیگر افرادی نیز که متقاضی چاپ شعر، داستان و یا تالیفات خود هستند می‌توانند از مشاوره‌های رایگان ما استفاده نمایند. شعار نارون این است که تبدیل هر گونه سند یا دست نوشته‌ای به کتاب بهتر از بدون استفاده نگه داشتن آن است و چه بسا این کتاب گره از مشکلات گروهی باز نماید. بنابراین شما می‌توانید با هزینه‌ای کم به اهداف خود که هم شامل داشتن یک کتاب معتبر است و هم می‌تواند به دیگران کمک نماید دست یابید.

سایت چاپ کتاب و ترجمه کتاب نارون را مشتاهده کنید

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 275 تاريخ : يکشنبه 6 اسفند 1396 ساعت: 13:35

زمانی که فرآیند نگارش مقاله به اتمام می‌رسد بسیاری از پژوهشگران چنین تلقی می‌کنند که کار تا حدود ۸۰ یا ۹۰ درصد به اتمام رسیده است؛ اما این تفکر اشتباه است. باید بگوییم وقتی که نگارش مقاله به اتمام می‌رسد در خوشبینانه ترین حالت ۵۰ درصد از کار چاپ مقاله به اتمام رسیده است. بخش دوم کار یک مقاله علمی، پذیرش و چاپ مقاله است. بسیاری از پژوهشگرانی که تجربه زیادی در حیطه پذیرش و چاپ مقاله ندارند و حتی برخی پژهشگران باتجربه‌تر نیز سوالات بسیاری درباره فورمت و شکل و محتوای نامه پذیرش دارند. در این مطلب که با عنوان نامه پذیرش مقاله و سوالات متداول پژوهشگران درباره آن شده سعی خواهیم کرد به متداولترین سوالات پژوهشگران پاسخ دهیم و به خوانندگان این مطلب نیز توصیه می‌کنیم اگر علاوه بر سوالات ذکر شده، سوال دیگری دارند به صورت کامنت در زیر همین مطلب آن را برای ما ارسال نمایند تا بتوانیم پاسخ مناسب را ارایه دهیم.

سایت چاپ مقاله و پذیرش مقاله اوج دانش را مشاهده کنید

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 247 تاريخ : شنبه 5 اسفند 1396 ساعت: 16:11

اگر شما هم دانشجو باشید حتماً می‌دانید که این روزها شرط موفقیت در بیشتر آزمون‌ها به خصوص آزمون دکتری تخصصی داشتن یک رزومه قوی و خوب ظاهر شدن در مصاحبه است. البته این شرایط در بیشتر کشورها وجود دارد و شرط پذیرش در دانشگاه‌ها به خصوص در دوره دکتری به نظر اساتید مصاحبه شونده بستگی دارد. بنابراین شما باید هم از دید کمی بتوانید نمره بالایی را در مصاحبه کسب کنید و هم از دید کیفی بتوانید تاثیر مثبتی بر دیدگاه اساتید مصاحبه شونده برجای بگذارید. در اینجا درباره تاثیر چاپ کتاب در مصاحبه دکتری نکاتی را توضیح خواهیم داد.

تجربه افرادی که در مصاحبه دکتری شرکت کرده‌اند نشان می‌دهد که اگرچه از مجموع ۴۰ امتیاز مصاحبه دکتری تنها ۴ نمره به تالیف یا ترجمه کتاب اختصاص دارد اما در واقع باید به تاثیرات غیرمستقیم آن نیز اشاره کرد. هم اکنون هر مقاله بین ۱ تا ۷ امتیاز در مصاحبه دکتری دارد و کتاب ۴ امتیاز. اما از سوی دیگر بسیاری از اساتید نگارش و چاپ کتاب را سندی می‌دانند مبنی بر اینکه دانشجوی مورد نظر کیفیت بالایی دارند. به خصوص در سال‌های اخیر که چاپ مقالات توسط موسسات افزایش یافته است، بسیاری از اساتید مصاحبه کننده می‌دانند که مقالات دانشجویان معمولاً کیفیت بالایی ندارد و اعتماد خود را به مقالات از دست داده‌اند.

سایت چاپ کتاب و ترجمه کتاب نارون را مشاهده کنید.

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 260 تاريخ : چهارشنبه 2 اسفند 1396 ساعت: 14:28

موسسه چاپ کتاب نارون آماده چاپ کتاب شعر و داستان متقاضیان عزیز می‌باشد. بسیاری از افراد با استفاده از ذوق و قریجه و استعداد در سرودن شعر یا نوشتن رمان و داستان حتی داستان‌های کوتاه و اخذ بازخوردهای مثبت از اطرافیان آن‌ها را برآن می‌دارد که آثار خود را از طریق مجاری قانونی به چاپ برسانند. واقعیت این است که چاپ آثار هنری مزیت‌های گوناگونی دارد. اولین مزیت آن است که افراد با چاپ اشعار خود مالکیت مادی و معنوی خود را به آن اثر احراز می‌دارند. بارها دیده شده است که برخی افراد سودجود با به دست آوردن آثار هنری فرد دیگر اقدام به چاپ آن‌ها به نام خود می‌کنند که بدین سبب حاصل تلاش سال‌های متمادی شخص دیگر را تصاحب می‌کنند. دومین مزیت چاپ آثار هنری آن است که افراد بسیاری با دیدن آن‌ها می‌توانند بازخوردهای بسیار دقیق و تخصی را به نگارنده ارائه کنند که می‌تواند در بالا رفتن کیفیت این آثار بسیار کمک کننده باشد. سومین امتیاز چاپ آثار هنری، کسب شهرت و شناخته شدن است. یقیناً وقتی شعری سروده می‌شود صرفاً خود شاعر و یا در بهترین حالت چند تن از اطرافیان با اشعار آشنا می‌شوند و به آن‌ها گوش می‌دهند. در صورتی‌که اگر این آثار چاپ شود و مورد پذیرش و تایید مخاطبان قرار گیرد، شهرت و معروفیت فرد مولف بیشتر از پیش خواهد بود. این مزیت‌ها و ده‌ها مزیت دیگر باعث می‌شود که چاپ آثار هنری اهمیت و ارزش بیشتری پیدا کند.

سایت چاپ کتاب شعر ، رمان و دانشگاهی نارون را مشاهده کنید

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 302 تاريخ : شنبه 28 بهمن 1396 ساعت: 19:08

موسسه چاپ کتاب نارون آماده چاپ کتاب شعر و داستان متقاضیان عزیز می‌باشد. بسیاری از افراد با استفاده از ذوق و قریجه و استعداد در سرودن شعر یا نوشتن رمان و داستان حتی داستان‌های کوتاه و اخذ بازخوردهای مثبت از اطرافیان آن‌ها را برآن می‌دارد که آثار خود را از طریق مجاری قانونی به چاپ برسانند. واقعیت این است که چاپ آثار هنری مزیت‌های گوناگونی دارد. اولین مزیت آن است که افراد با چاپ اشعار خود مالکیت مادی و معنوی خود را به آن اثر احراز می‌دارند. بارها دیده شده است که برخی افراد سودجود با به دست آوردن آثار هنری فرد دیگر اقدام به چاپ آن‌ها به نام خود می‌کنند که بدین سبب حاصل تلاش سال‌های متمادی شخص دیگر را تصاحب می‌کنند. دومین مزیت چاپ آثار هنری آن است که افراد بسیاری با دیدن آن‌ها می‌توانند بازخوردهای بسیار دقیق و تخصی را به نگارنده ارائه کنند که می‌تواند در بالا رفتن کیفیت این آثار بسیار کمک کننده باشد. سومین امتیاز چاپ آثار هنری، کسب شهرت و شناخته شدن است. یقیناً وقتی شعری سروده می‌شود صرفاً خود شاعر و یا در بهترین حالت چند تن از اطرافیان با اشعار آشنا می‌شوند و به آن‌ها گوش می‌دهند. در صورتی‌که اگر این آثار چاپ شود و مورد پذیرش و تایید مخاطبان قرار گیرد، شهرت و معروفیت فرد مولف بیشتر از پیش خواهد بود. این مزیت‌ها و ده‌ها مزیت دیگر باعث می‌شود که چاپ آثار هنری اهمیت و ارزش بیشتری پیدا کند.

سایت چاپ کتاب شعر ، رمان و دانشگاهی نارون را مشاهده کنید

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 296 تاريخ : شنبه 28 بهمن 1396 ساعت: 19:06

نتیجه ماه‌ها و شاید سالها زحمت یک پژوهشگر زمانی به بار می‌نشیند و حاصل می‌دهد که وی بتواند مقاله خود را در یک مجله معتبر علمی چاپ نماید. بدین قرار، پذیرش و چاپ مقاله یک فرآیند بسیار با اهمیت و حساسی است. بارها در مطالب آموزشی (ورود به صفحه آموزشها) همین وب سایت در مورد شرایط و ضوابط مختلف پذیرش و چاپ مقاله صحبت نموده‌ایم و پژوهشگران را از جوانب مختلف و حساس آن مطلع کرده‌ایم. با این حال، برخی از پژوهشگران به دلایلی این امکان را ندارند که مقاله نگارش شده خود را به مجلات علمی ارسال نمایند و پیگیری‌های لازم را انجام دهند. مرکز پژوهشی اوج دانش برحسب این نیاز پژوهشگران و با همکاری جمعی از پژوهشگران زبده و با رزومه در رشته‌های مختلف توانسته است این عزیزان را در فرآیند پذیرش و چاپ مقاله یاری دهد. پذیرش و چاپ فوری مقاله در مجلات بین المللی یکی از ارزنده‌ترین خدمات این مرکز پژوهشی می‌باشد و به واسطه آن توانسته‌ایم مقالات بسیار زیادی را از کشور عزیزمان در مجلات مختلف دنیا به مرحله پذیرش و چاپ برسانیم. چاپ سریع مقاله در مجلات بین المللی فرآیندی تخصصی است که برای انجام آن مهارتهای بسیار زیادی باید درگیر شود. در زیر به برخی از اقدامات این فرآیند اشاره می‌شود.

سایت چاپ مقاله و پذیرش مقاله اوج دانش را مشاهده کنید.

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 306 تاريخ : پنجشنبه 26 بهمن 1396 ساعت: 15:33

نتیجه ماه‌ها و شاید سالها زحمت یک پژوهشگر زمانی به بار می‌نشیند و حاصل می‌دهد که وی بتواند مقاله خود را در یک مجله معتبر علمی چاپ نماید. بدین قرار، پذیرش و چاپ مقاله یک فرآیند بسیار با اهمیت و حساسی است. بارها در مطالب آموزشی (ورود به صفحه آموزشها) همین وب سایت در مورد شرایط و ضوابط مختلف پذیرش و چاپ مقاله صحبت نموده‌ایم و پژوهشگران را از جوانب مختلف و حساس آن مطلع کرده‌ایم. با این حال، برخی از پژوهشگران به دلایلی این امکان را ندارند که مقاله نگارش شده خود را به مجلات علمی ارسال نمایند و پیگیری‌های لازم را انجام دهند. مرکز پژوهشی اوج دانش برحسب این نیاز پژوهشگران و با همکاری جمعی از پژوهشگران زبده و با رزومه در رشته‌های مختلف توانسته است این عزیزان را در فرآیند پذیرش و چاپ مقاله یاری دهد. پذیرش و چاپ سریع مقاله در مجلات بین المللی یکی از ارزنده‌ترین خدمات این مرکز پژوهشی می‌باشد و به واسطه آن توانسته‌ایم مقالات بسیار زیادی را از کشور عزیزمان در مجلات مختلف دنیا به مرحله پذیرش و چاپ برسانیم. چاپ سریع مقاله در مجلات بین المللی فرآیندی تخصصی است که برای انجام آن مهارتهای بسیار زیادی باید درگیر شود. در زیر به برخی از اقدامات این فرآیند اشاره می‌شود.

سایت چاپ مقاله و پذیرش مقاله اوج دانش را مشاهده کنید.

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 287 تاريخ : چهارشنبه 25 بهمن 1396 ساعت: 18:30

مجلات اوپن اکسس (open access) راه پیش رو برای ارتباطات علمی است، زیرا باعث به حداکثر رسیدن توانایی و اهمیت پژوهش می‌شود و تاثیر و اهمیت پژوهش را افزایش می دهد و همچنین برنامه های تحقیقاتی را تسهیل می کند. جوامع علمی، تامین کنندگان و بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات علمی با هدف گسترش آگاهی و دردسترس بودن علم از مجلات دسترسی آزاد یا اوپن اکسس حمایت می‌کنند. با این حال، هیتند محققان زیادی که به مجلات اوپن اکسس روی خوشی نشان نمی‌دهند. این واکنش عمدتاً نشات گرفته از برخی تصورات غلط درباره مجلات اوپن اکسس است. در این مطلب قصد داریم به ارایه ۵ سوال متداول پژوهشگران درباره مجلات اوپن اکسس بپردازیم.

سایت چاپ مقاله و پذیرش مقاله اوج دانش را مشاهده کنید.

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 289 تاريخ : پنجشنبه 21 دی 1396 ساعت: 14:42